Welkom!

Tevens wordt dit een uitstalling van ontwerpen en kunstprojecten die ik als afgestudeerd theatervormgever/beeldend kunstenaar maak.





donderdag 3 maart 2011

(Vogel)Huisjes

Al een tijdje ben ik bezig met het fotograferen en verzamelen van elementen in vooral steden waar ik ben die ik van toepassing vind op de tekst Vogels. De twee mannen uit Athene gaan naar de vogels om hen te overtuigen van het bestaansrecht van de vogels, en het nut van een vogelstad daarbij. Ze overtuigen de vogels ervan dat de vogels een belangrijk onderdeel van het luchtruim innemen; zij bezitten de ruimte tussen de mensen en de goden. Uiteindelijk komt deze stad er ook, deze wordt 'Wolkenkoekoeksstad' genoemd. Ik ben aan het zoeken naar beelden die te maken hebben met (vogel)huisjes, een stadsplan, stadsmuur, overgangsgebied (in de vorm van slagbomen bijvb.),bouwplaatsen, vogels in de stad. Ik ben al een tijdje aan het verzamelen, en Berlijn helpt daar erg bij!
Hierbij kreeg ik het idee dat allemaal vogelhuisjes naast elkaar een muur kunnen vormen/stadsplattegrond

Bovenstaande foto's heb ik al eerder in Nederland gemaakt.
Zowel muur als huisjes-vorm in 1 beeld
Het rood/wit vind ik sterk aan markering als beeldtaal
Combinaties die interessante gelaagdheid geven

De tegels in Berlijn hebben vaak de vorm van huisjes, waardoor naar mijn mening interessante beelden kunnen onstaan
De lijnen in de lucht vormen een soort afbakening van een ruimte, en er zijn ook vormen van (punt)daken te vinden
Dit is een kleine greep uit mijn verzameling, maar geeft in ieder geval een inkijk in mijn zoektocht, en er zal nog meer volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten