Welkom!

Tevens wordt dit een uitstalling van ontwerpen en kunstprojecten die ik als afgestudeerd theatervormgever/beeldend kunstenaar maak.





maandag 28 februari 2011

Vogels in Berlijn

Hoe langer je in een stad bent hoe groter het eigenlijk lijkt te worden. Juist als je het beter leert kennen zie je steeds meer wat er allemaal is. En als je denkt te weten wat er zo'n beetje is, blijkt dat nog niet zo te zijn. Alleen al zoveel musea als er zijn. En dan kom ik nog niet eens toe aan de stad zelf die ook echt een groot museum is, zo bezienswaardig!
Ben nu naar verschillende musea geweest, en heb daar ook veel herkenning gevonden in kunstwerken in de richting waarin ik zelf aan het denken ben voor het stuk Vogels. Vooral in de Egyptische kunst, meer foto's volgen daar nog van op de pagina Vogels.
Ik heb veel tekeningen gezien met mensfiguren met vogelkoppen en ze hebben mutsen op in de richting van een vogel, en stokken bij zich met een vogelkop erop. Gisteren was ik in het museum voor surrealisme, en daar was onder andere een tekening van Victor Brauner met een vogel met een mensenkop.




En er was zelfs ook een tekening van luchtkastelen door Paul Klee.
En nog een erg inspirerende tekening van de kunstenaar Wols.
Dus ook voor de ontwerpopdracht is het hier erg inspirerend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten